Téma měsíce – Album Lindsey Stirling, část 4

A pokračujeme v našem projektu Téma měsíce 🙂 Dnes si ve stručnosti povíme něco k videoklipům, které Lindsey k album Lindsey Stirling natočila 🙂

Jako první z celého alba spatřil světlo světa videoklip k Spontaneous Me. Jedná se o svižnější skladbu a stejně tak působí i samotný videoklip. Utažské scenérie, garáž v Provu.. to vše je v klipu k vidění. Zřejmý je rukopis Devina Grahama, který u velké části prvních Lindseyiných videoklipů používal velmi podobné prvky. Klip na diváka působí velmi živým dojmem a tak nikoho ani nemusí mrzet, že ke klipu byla použita zkrácená verze skladby.

transcJeště v roce 2011 Lindsey vypustila ven videoklipy k Transcendence a Electric Daisy Violin. V prvně jmenovaném se Lindsey snaží dostat ze „zajetí“ jakéhosi počítačového technika, kterého si zahrál Dalton Skinner. Je to jeden z těch klipů, u kterého můžeme říct, že je něčím „jiný“, než ty ostatní. Zásadním důvodem toho může být i to, že jeho režisérem není Devin Graham, nýbrž Nathan D. Lee. Devin se režie ujal u druhého výše jmenovaného videoklipu a je znát, že jsou si klipy Electric Daisy Violin a Spontaneous Me v lecčems podobné. Samozřejmě prostředí, ve kterém EDV vznikalo, je poněkud odlišné, pohyby kamery jsou místy jako vejce k vejci 🙂 Neubírá to však na energii, která z klipu vychází a prospěla mu i choreografie od Natalie Vilos, která se jí ujala.

Následovaly videoklipy k pravděpodobně nejúspěšnějším skladbám tohoto alba. elementsJednoduchost videoklipu k Shadows je přesně to, co tomuto videopočinu prospívá nejvíce. Crystallize asi není třeba si více představovat. Nekompromisní dubstep doplněn o zimní nádheru v podobě Ledových paláců v Silverthornu v Coloradu je prostě úchvatný a není se čemu divit, že se stále jedná mezi fanoušky o nejpopulárnější skladbu i klip zároveň. V klipu k Elements zase můžeme spatřit nové prvky především ve zpomalených záběrech a také v efektech, které klip doprovází (to, že Lindsey déšť tvořený pořádnou hadicí odnesla nemalým nachlazením je jen „nepatrná“ vada na kráse). Ke každému z elementů Lindsey potřebovala jinou maskérku a tak se na líčení podílely Laura Watkin (voda), Alexandria Murillo (vítr) a Joanna Bishop (oheň). Ke zmíněným třem videoklipům určitě není marné připomenout, že režie se neujal jen sám Devim Graham, ale že mu do toho Lindsey tentokrát i sama hodně mluvila :).

Do světa hororu se Lindsey zachtělo se skladbou Moon Trance. Při pohledu na klip se spoustě fanoušků na mysl dostane jistá podobnost s Thrillerem od Michaela Jacksona. Zombíci vylézají z hrobů, tančí… Málokdo ví, že se scénka se hřbitovem točila na poli za Lindseyiným domem v Provu v Utahu. Opět je znát to, že se klipu ujal někdo jiný, než Devin a opět se jednalo o Nathana D. Lee. Lindsey navíc do klipu neváhala přizvat své kolegy a přátele Drewa Steena a Jasona Gaviatiho.

Do dalšího klipu Lindsey přizvala především hromadu svíček. Firma Gold Canyon Candles nespolupracovala s Lindsey poprvé, neboť jejich svíčky se objevily i v klipu k Phantom of the Opera. Režisérem klipu k Song of the Caged Bird se stal opět Nathan D. Lee a musím říct, že svým zpracováním patří rozhodně k mým nejoblíbenějším.

my immortalJedno z vystoupení bylo využito pro natočení dalšího, poměrně jednoduchého klipu. Mason Johnson a Klepticenter dali dohromady velmi působivé a příjemné video ke cover verzi k My Immortal. Fanoušci byli samozřejmě jako vždy skvělí a i díky jejich příspěvků v podobě světýlek můžeme říci, že se tento počin skutečně velmi povedl. Dalším na řadě byl videoklip k orchestrální verzi k Elements. Jak už jsme si v jednom z dílů tohoto Tématu měsíce pověděli, jednalo se i o jakousi propagaci seriálu NBC s názvem Dracula s Jonathanem Rhysem Meyersem v hlavní roli. Pro mě je videoklip zase jakýmsi „posunem“ v Lindseyině práci, neboť vidět v jejím videu i herecké osobnosti je zase něčím novým.

Mason Johnson a Klepticenter se s Lindsey znovu spojili při práci na videoklipu k Minimal Beat. Lindsey jednoduše využila hromady míst, která navštívila v průběhu svého turné v roce 2013 a dala dohromady velmi působivou koláž jednotlivých videí, která na sebe velmi hezky navazují. Téměř rok a půl pak trvalo, než se na svět dostal i videoklip k Stars Align. Díky naší účasti v České televizi budu mít na tuto skladbu i video doživotní vzpomínky :)) Nic mi však nebrání, abych řekl, že mě klip jako takový velmi příjemně překvapil a pro mě nenápadnou skladbu dostal v mých měřítcích trochu výše. Pomohla k tomu i skvělá choreografie, na které se podílel Anže Škrube a také hromada vizuálních efektů od PlayfightVFX, která byla prostě a jednoduše skvělá. Jako malou zajímavost můžeme uvést, že klip opět režíroval Nathan D. Lee a že byl natáčen v YouTube Space v Los Angeles.

Zatím poslední videoklip, který se pojí k debutovému albu, je klip k orchestrální verzitransor k Transcendence. O Landfill Harmonic, která se na natáčení podílela, Vám v předchozím díle našeho Tématu měsíce vyprávěla Julka. Ve stručnosti – banda lidí, která vyrůstala v nedůstojných podmínkách ve slumech v Paraguayi dala dohromady inspirativní orchestr, který používá hudební nástroje vyráběné z odpadků. I sama Lindsey si na takové odpadkové housle ve videoklipu zahrála a video jako takové působí dojmem, kdy má člověk pocit, že opravdu nic není nemožné. Režie se tentokrát ujal Micah Merill a úchvatnou taneční choreografii dala dohromady Bonnie Story.

Kdo ví, třeba se ještě s velkým odstupem dočkáme dalších videoklipů, které se budou týkat debutového alba. Já bych se určitě nebránil videu k Anti Gravity, kterou mám osobně moc rád. Třeba se mi to splní… 🙂 A co vy? Který videoklip patří k těm vašim nej? 🙂

PetrB